W naszej szkole wykorzystujemy kreatywne i sprawdzone metody nauczania, które gwarantują największą skuteczność kształcenia oraz wspierają rozwój intelektualny, emocjonalny oraz społeczny każdego dziecka:
Metoda projektów
Na zajęciach m.in. wykorzystujemy metodę projektu ponieważ kluczową cechą projektu jest odkrywanie, które uwielbiają wszystkie dzieci i wielkim entuzjazmem angażują się w poszukiwanie odpowiedzi na pytania, które one same lub przy pomocy nauczyciela sformułowały i które przekształciły się w postępowanie badawcze. Przed uczniami stawiane są problemy zbliżone do tych, z którymi mogą spotkać się w życiu i wzbudzające ich zainteresowanie. Jednocześnie dzieci podejmują samodzielnie decyzje oraz ponoszą za nie odpowiedzialność. Rola nauczyciela ogranicza się do stworzenia odpowiednich warunków do pracy uczniów i wspomaganie ich pomocą, gdy tego potrzebują.
Uczniowie w trakcie realizacji projektu rozwijają następujące kompetencje:
- komunikowanie się,
- twórcze myślenie,
- praca w grupie,
- rozwiązywanie problemów,
- korzystanie z informacji,
- podejmowanie decyzji,
- radzenie sobie w sytuacjach nowych i nieprzewidzianych,
- negocjowanie,
- prezentowanie własnej pracy i zdania
Pedagogika Marii Montessori
Korzystamy również z założeń pedagogiki Marii Montessori, w której podstawową zasadą jest wolność wyzwalająca kreatywność i samodzielność ucznia, a jednocześnie prowadząca go w trakcie rozwoju do samodyscypliny i odpowiedzialności .
Dzieci mogą uczyć się we własnym tempie, w zgodzie ze swoimi możliwościami i potrzebami, wybranego przez siebie materiału używając dostępnych pomocy dydaktycznych opracowanych przez M. Montessori, których zaletą jest to, że każde dziecko jest w stanie skorygować swój błąd.
W czasie zajęć dzieci nie siedzą w ławkach, mogą się swobodnie poruszać po klasie i decydować o wyborze najlepszego dla siebie miejsca :przy stoliku, na dywanie lub na podłodze.
W jednej grupie ok.12-15 osobowej znajdują się dzieci z klas 1-3, co pozwala dzielić się wzajemnie posiadaną wiedzą, w naturalny sposób nawiązują się relacje społeczne, a sytuacje wywołują współdziałanie i współpracę.
Nauczyciel jest przewodnikiem pokazuje, wyjaśnia dziecku w jaki sposób pracować z materiałami rozwojowymi, po czym całą aktywność oddaje w ręce dziecka. Dzięki takiemu podejściu dzieci stają się samodzielne i niezależne.
Neurodydaktyka
W celu wsparcia procesu kształcenia, aby dzieci uczyły się z przyjemnością i rozwijały w pełni swój potencjał wykorzystujemy zalecenia neurodydaktyki:
- bazujemy na zainteresowaniach, pasji i uzdolnieniach, czyli motywacji wewnętrznej,
- zapewniamy bogatą ofertę edukacyjną szanującą autonomię dzieci,
- stosujemy aktywne metody nauczania,
- budujemy dobre relacje, aby dzieci miały odwagę być sobą,
- tworzymy przyjazne i bezpieczne środowisko do nauki i rozwoju (nie oceniamy, nie krytykujemy, nie stosujemy kar)
Uczymy poprzez:
- działanie,
- rozwiązywane problemów,
- zrozumienie,
- korzystanie z doświadczeń własnych i innych osób,
- różnorodność sytuacji,
- korzystanie z pomocy dydaktycznych
- kontakty z innymi ludźmi
- zabawę

Zaufanie okazywane dziecku przez dorosłych powoduje, że zaczyna ono wierzyć w siebie.